پنجشنبه 10 اسفند 1396
ن : bamana

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو: لزومیت وجود طراحی لوگو حرفه ای و خلاقانه بسیار بدیهی و آشکارا در انواع تجارت ها می باشد. در این مقاله به مبحث Armm و آموزش طراحی لوگو می پردازیم. در واقع Armm چهارچوبی می باشد جهت طراحی لوگو و خیلی از افرادی که در زمینه بازیابی، مارکتینگ و طراحی لوگو مشغول به کار هستند با این چهارچوب آشنایی دارند. طراحان لوگو سعی دارند از این چهار مشخصه Attention ، response ، Meaning ، Memory در تمامی طراحی لوگوها استفاده کنند.

  • Attention: به معنای اینکه لوگو جلب توجه کند.
  • Response: به معنای اینکه کاربر واکنشی نشان دهد.
  • Meaning: به معنای اینکه لوگو معنا و محتوا داشته باشد.
  • Memory: بدین معنا که مخاطبان قادر باشند این لوگو را به خاطر بسپارند.آموزش طراحی لوگو

طراحی لوگو آبدیت و به روز یکی از مهم ترین عناصر در جذب مخاطب می باشد. به همین دلیل طراحان لوگو هرسال به دنبال طراحی های جذاب تر و خلاقانه تری هستند. باید بدانید که لوگوها به سه دسته تایپوگرام، پیکتوگرام، ترکیبی تقسیم می شوند. برای تجارت های تازه تاسیس معمولا از لوگوهای ترکیبی که از ترکیب نماد و نوشتار تشکیل شده است، استفاده می شود. لوگوهای پیکتوگرام برای برندهای شناخته شده و موفق بسیار مناسب هستند. همچنین در لوگوهای تایپوگرام معمولا اسم برند، شرکت یا کمپانی به صورت لوگو طراحی می شود.

آموزش طراحی لوگو مائده

طراحان ماهر لوگو، حتی ساده ترین لوگوها را که از ساختار پیچیده ای تشکیل نشده اند هم براساس عدد فی یا نسبت طلایی طراحی می کنند. یکی دیگر از المان های موثر در بهترین آموزش طراحی لوگو رنگ ها می باشند. باید بدانید که طراحی لوگو مجزا از رنگ ها می باشد، بدین معنی که لوگوی شما به صورت سیاه و سفید و بدون رنگ هم باید پیام و شعار خود را به مخاطبان منتقل کند. رنگ ها ویژگی های مهم یک لوگو را برجسته تر نشان می دهد، اما باید توجه داشته باشید که رنگ ها متناسب با زمینه فعالیت شرکت یا برند انتخاب شود. به عنوان مثال برای لوگوهایی که مربوط به مواد غذایی هستند، از رنگ قرمز برای تحریک اشتهای متقاضیان استفاده می کنند.

آموزش طراحی لوگو مائده دیزاین

لوگو باید به گونه ای باشد که قابل تشریح و بخش بندی باشد. همه ی لوگوهایی که بدست طراحان متخصص طراحی شده اند، توضیحاتی مربوط به نوع طراحی خواهند داشت. هدف طراحی لوگو باید با هدف شرکت یا برند مطابقت داشته باشد. در آموزش طراحی لوگو باید بدانیم که می خواهیم لوگوی ما جزء کدام دسته از لوگوهای کلاسیک، مدرن، رسمی، فانتزی، ساده، لوکس و پیچیده قرار گیرد. باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم که لوگوهای پیچیده و شلوغ که به اصطلاح کلاسیک نام دارند، از طرافداران کمی برخوردارند. یک لوگو در عین حال که ساده می باشد و پیام خود را به سرعت به عموم می رساند باید بر اساس اصول و استانداردهای جهانی طراحی شود. از این رو طراحی لوگو کار ساده ای نمی باشد و مانند هر حرفه تخصصی دیگری نیاز به متخصص طراحی لوگو دارد. تبدیل شدن به یک طراح ماهر لوگو نیاز به تمرین ممتد در زمان طولانی دارد، زیرا طراحی لوگو در صدر و قله تمام طراحی ها قرارگرفته است.

آموزش طراحی لوگو شرکت مائده دیزاین

در نتیجه طراحی لوگوی خود را بدست متخصصان ماهر و خلاق بسپارید و از طراحی هوشمندانه لوگوی خود کمال لذت و رضایت مندی را ببرید.

منبع: مائده دیزاین

:: برچسب‌ها: آموزش طراحی لوگو , انواع لوگو , طراحی لوگو ,