پنجشنبه 13 مهر 1396
ن : bamana

اهمیت صفحه تماس با ما در وب سایت

صفحه تماس با ما در وب سایت شامل تمامی راه های ارتباطی برای کاربران جهت ارتباط با مدیر سایت و یا سایر افراد مشغول به فعالیت در سایت می باشد.
صفحه تماس با ما در وب سایت به اندازه صفحه اصلی، صفحه درباره ما و صفحه معرفی محصولات و خدمات حائز اهمیت می باشد. و حتی در بعضی حوزه های کاری مهم تر از این صفحات نیز به حساب می آید؛ به گونه ای که شما می توانید صفحه ی تماس با ما را در سایت طوری تنظیم کنید که منجر به تماس با شما در حوزه ی کاریتان شود. یعنی اطلاعات و راه های تماس با شما در آن وجود داشته باشد. اما این سوال مطرح است که چطور می توان یک صفحه ی تماس با مای مناسب برای وب سایت خود طراحی کنیم ؟
گاهی اهمیت صفحه ی تماس با ما در بعضی حوزه های کاری دوچندان می شود، برای مثال شما یک فروشگاه فیزیکی دارید که دارای یک سری مشتریان دائم می باشد، شما در کنار آن یک فروشگاه اینترنتی نیز راه اندازی می کنید تا در مواردی که مشتریان به دلایلی نمی توانند حضوری به فروشگاه رفته و خرید کنند، امکان خرید به صورت اینترنتی، برایشان وجود داشته باشد.

صفحه تماس با ما
اطلاعات مورد نیاز صفحه تماس با مای فروشگاه های اینترنتی عبارتند از :

1-شماره تماس های فروشگاه فیزیکی حتما در صفحه ی تماس با ما قرار داده شود.
2- قرار دادن شماره تماس فروشگاه اینترنتی .
3- آی دی تلگرام یا کانالی که برای وب سایت راه اندازی شده است.
4- اگر فروشگاه دارای مشتری خارجی باشد، باید اسکایپ، وایبر، سایر شبکه های اجتماعی هم گذاشته شود.
5- قرار دادن نقشه (map)
6- در صورتی که فروشگاه دارای چندین نمایندگی در تهران یا شهرهای دیگر باشد، باید شماره تماس و آدرس آن ها نیز قرار داده شود.
7- قرار دادن فرم تماس در این صفحه نیز از الزامات می باشد. تعداد فیلدهای این فرم هم بسته به حوزه ی کاری متفاوت است.
8- جهت جلب اعتماد مشتریان گذاشتن چند عکس از کارکنان همراه با شرح وظایف آن ها نیز می تواند مفید باشد .

قوائد و اصولی که در صفحه ی تماس با ما باید رعایت شود در کسب و کارهای مختلف، متفاوت می باشد، در هر صورت نتیجه ای که حاصل می شود باید منجر به افزایش conversion rate (نرخ تبدیل) یعنی افزایش اعتماد به کاربران و در نتیجه تماس با شما باشد .
متاسفانه امروزه یکی از ضعف هایی در وب سایت ها وجود دارد این است که اگر چه با به کارگیری روش ها و قوائد سئو و business موجب افزایش بازدید کنندگان وب سایت شده اند اما کاربران با مراجعه به سایت و دیدن صفحه تماس با ما اعتماد خود را از دست داده و سایت را ترک می کنند چرا که این صفحه خالی یا دارای اطلاعات نامناسبی می باشد.

قوانینی که باید در خصوص طراحی صفحه تماس با ما در تمامی وب سایت ها رعایت شود شامل :

1- در ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا فردی که این صفحه را می بیند باید تماس بگیرد و یا چطور می توانید برای حل مشکلش به او کمک کنید؟
2- راه حل های مختلف تماس ارائه شده باشد به گونه ای که این امکان برای کاربران فراهم باشد تا مطابق میل خود هر کدام از راه های ارتباطی که راحت تر است را انتخاب کند.
3- در صفحه تماس با ما، حتما باید یک فرم برای دریافت اطلاعات موردنیاز با حداقل فیلدهای مورد نیاز قرار داده شود و تعداد این فیلدها وابسته به حوزه کاری و نوع مخاطبان می باشد.
4- قواعد call to action (دعوت) باید رعایت شود به گونه ای که راه ارتباطی که راحت تر یا سریع تر یا موجب جلب اعتماد بیشتر می شود، برجسته شود. به عنوان مثال گذاشتن آدرس فیزیکی دفتر یا شرکت می تواند اعتماد کاربر را نسبت به وب سایت افزایش دهد و همچنین استفاده ازعباراتی نظیر این که برای آمدن به دفتر ما نیاز به هیچ هماهنگی نیست و می توانید در روزهای تعیین شده به دفتر ما مراجعه فرمایید، بسیار تاثیرگذار است.
5- در صفحه ی تماس با ما باید نوع نگاه مدیریت سایت نمایان باشد.
6- گذاشتن افراد مشغول به فعالیت در سایت همراه با عکس و شرح وظایف در جلب اعتماد کاربران موثر خواهد بود. در این صورت کاربران آگاهی پیدا می کنند که از چه افرادی، چه سوالاتی در چه حوزه هایی بپرسند.
7- لینک به صفحات اجتماعی و ابزارهای ارتباطی باید وجود داشته باشد یعنی علاوه بر آدرس ایمیل می توان آی دی تلگرام که امروزه بسیار مرسوم است قرار داده شود.
8- در صفحه ای تماس با ما، بعد از پرکردن فرم تماس باید یک فرم تشکر یا اطلاع رسانی زمان پاسخ گویی به سوال کاربر نشان داده شود.

نتیجه گیری :

رعایت تمامی این نکات موجب جلب اعتماد کاربران به وب سایت و کسب و کار شما خواهد شد که نشان دهنده موفقیت کسب و کار شما در حوزه ی دیجیتال است.



:: برچسب‌ها: اطلاعات صفحه تماس با ما , طراحی صفحه تماس با ما , نکات صفحه تماس با ما ,