چهارشنبه 8 آذر 1396
ن : bamana

تگ ها در وب سایت چه کمکی به سئو می کنند؟

اگر احتمالاً نمی دانید که تگ چه می باشد در گام نخست ذهیتی راجع به آن توسط تیم سئو در کرج به شما می دهیم. اصولاً همه ما با واژه ای به نام هشتگ در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی آشنا شده ایم و از آن حتی استفاده می کنیم. برای استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی اینستا گرام، تلگرام، تویتر و … از علامت # یا شارپ استفاده می شود. هرگاه که کلید های ترکیبی shift+3 را در کیبور زده و کلمه ای را بعد آن قرار می دهید در واقع هشتگ ایجاد کرده اید در شبکه های اجتماعی و پیام رسان نظیر اینستاگرام هشتگ ها برای دسته بندی موضوعی مطالب استفاده می شود که رویکردها و کاربردهای مختلفی دارند.
برای جمع آوری اطلاعات بیشتر می توانید مطالب زیر را در گوگل جستجو کنید:

  • استراتژی هشتگ در شبکه های اجتماعی
  • چگونه هشتگ می گذاریم؟
  • چه هشتگ هایی را انتخاب نمائیم؟
  • چگونه هشتگ های پر کاربرد را پیدا کنیم؟
  • با استفاده از چه هشتگ هایی در حوزه کاری خود مخاطبان بیشتری جذب کنیم؟ یا بیشتر دیده شویم؟

تگ ها در وب سایت چه کمکی به سئو می کنند؟

tag in website/تگ در وب سایت

تگ ها چه بودند؟

همین هشتگ هایی که در شبکه های اجتماعی برای دسته بندی مطالب، عکس یا مقاله دیده می شوند در واقع همان تگ های وب سایت هستند که به شبکه های اجتماعی و پیام رسان وارد شده اند برای توضیح جامع درباره تگ یا برچسب به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

تگ ها در وب سایت ها چگونه بوجود آمدند؟

تگ ها در وب سایت ها در ابتدا با این نیاز بوجود آمدند که وقتی وب سایتی را راه اندازی می کردید، شما می توانستید با ایجاد منوهایی حداکثر تا 40 عدد مطلب گذاری نمائید که تعداد منوها محدود هستند و تعداد مطالب روزانه در حال افزایش که این تعداد کم منو پاسخگو نبودند.

طبق این نیاز راهکاری ارائه شد و در وب سایت ها امکانی را قرار دادند، شما می توانستید در یک بخشی زیر یک پست، موضوعات مربوط به آن پست، مطلب یا Article را با استفاده از یک علامت شارپ (#) تگ کنید. سپس cms آن را مدیریت می کرد که می توانست با کلیک بر روی یک تگ، تمام موضوعات مربوط به آن پست را که در سایت است را به مخاطب نمایش دهد.
به این صورت که ما سایتی داریم که تعداد منوهای آن حداکثر 20 عدد بود ولی تعداد مطالبی که داشتیم بالای 35 موضوع یا مطلب بود اما می خواستیم که پست هایی که دارای موضوعات یکسانی هستند به طور مرتب پشت سر هم قرار بگیرند، اینگونه که اگر کسی مطلب را مشاهده کرد بتواند مطلب قبلی مربوط به این پست را هم ببیند. اگر بر روی این تگ ها کلیک می کردند می توانستند تمامی مطالب مربوط به آن موضوع را مشاهده نمایند.

حتما بخوانید اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا و راهکارهای آن ۱

cms ها کار خاص دیگری انجام دادند، آن ها برای این موضوع بجای اینکه با q یا در واقع با سرچ این را پیاده سازی کنند با یک Url یا یک مسیر فیزیکال (مسیر واقعی) یا ویژوآل (مسیر مجازی) این کار را انجام دادند. “مثلاً اگر در وردپرس پست می گذارید و زیر آن شارپ می گذارید که البته در گذشته اینکار را می کردند و الان با نوشته کلمات خود سی ام اس آن را تگ می کند، مثلاً در این پست درباره استراتژی بازاریابی صحبت کرده اید، آن مطلب را به استراتژی تگ می کنید و در پستی دیگر علاوه بر استراتژی درباره آویناوب هم صحبتی شده و مربوط به آن است علاوه بر تگ استراتژی مجدداً به آوینا وب هم تگ می کنید و روزهای بعد هم پست هایی می گذاریم که به این موضوعات مربوط است” اما اتفاقی که می افتد، چون برای این سی ام اس ها یک مسیر یا friendly url درست می کنیم به صورت www.avinaweb.com/tags/Strategy و در این آدرس همه پست هایی که به استراتژی تگ شده و مربوط به استراتژی است و در این مدت بر روی وب سایت خود گذاشته اید را می توانید مشاهده نمائید و در وردپرس قسمت Description می زند مطالب سایت آوینا وب با موضوع استراتژی.

همان طور که در بالا مشاهده کردید عملاً به طور خودکار همه قواعد سئو در آن رعایت شده؛ friendly url دارد، Description دارد، کیورد خودکار دارد و عملاً با هر تگ یک صفحه به سایت خود اضافه کرده اید.

کاربرد و مزایای تگ در وب سایت

تگ در سئو/tag's seo

کاربرد تگ در محتوا این بود که با استفاده از تگ، مطالب را دسته بندی می کرد و مخاطب به مطلب مورد نظر خود می تواند دسترسی داشته باشد.

کاربرد تگ در سئو که on-page سئو تکمیل بود و باعث می شد که تعداد صفحات سایت اضافه شود و در واقع با هر تگ یک url واقعی ایجاد کرده اید که با وارد شدن به آدرس avinaweb.com/tags/Strategy می بینید که در تمام صفحات عبارت استراتژی هم تکرار شده است و با کلیک بر روی هر لینک وارد صفحاتی می شوید که به آن آدرس لینک شده است.
تمامی قواعد سئو در آن رعایت شده و با توجه به الگوریتم های گوگل در نتایج جستجو این صفحات بالا خواهند بود با اینکه گوگل پیشرفت کرده و اصلاحاتی را در الگوریتم های خود انجام داده باز هم وقتی مطلبی را سرچ می کنید این صفحات بالا هستند به نظر می آید که الگوریتم های گوگل به صورتی آپدیت شده است که تمامی /tagsها را به صورت تگ شناسایی کرده و در شرایط مساوی این صفحات را بالا نمی آورد و صفحاتی را که این را ندارند را بالا می آورد.
اما استراتژی که ما در سئو رعایت می کنیم به این صورت است که از /tags استفاده نمی کنیم بلکه، عبارت کلیدی اصلی سئو را بجای کلمه تگس می گذاریم avinaweb.com/strategyدر حال حاضر از این قاعده در سئو استفاده می کنیم نتیجه بسیاری خوبی هم داشته است چرا که الگوریتم های گوگل مسیرهای فیزیکال و ویژوال را بسیار خوب تشخیص می دهند. تشخیص آن به اینصورت است که اگر در پوشه tags شما در صورتی که php باشد اینگونه avinaweb.com/tags/strategy/index.php بوده و این مسیر دیده خواهد شد و واقعی تشخیص داده می شود و اگر مسیر avinaweb.com/tags/strategy/i.php باشد این مسیر ارور 404 می دهد. مسیرهای فیزیکال که براحتی دیده می شود اما مسیرهای ویژوال هم گاهی آنالیز شده و بصورت کد 200 برگردانده می شوند و صفحاتی که این توانایی را داشته که مسیر 404 را برگردانده و باز نشان دهند در نتایج جستجو به سرعت بالا می آیند.

حتما بخوانید پیج آتوریتی(Page Authority) در علم طراحی سایت

سخن آخر!

مطلبی ک در رابطه با تگ ها در وب سایت ها و مزایای آن گفته شده در واقع یکی از رازهای مگوی سئو بود که هر کارشناس سئویی آن را باز گو نمی کند ولی در این مقاله توسط سئو در کرج آویناوب گفته شد. پیاده سازی این مهم نیازی به لایه کشی نداشته و با دقت باید عملی شود و در صورت عملی شدن تأثیر فوق العاده ای دارد که بیشتر به درد کارشناسان فنی می خورد.

منبع: آویناوب



:: برچسب‌ها: آویناوب , استراتژی تگ گذاری , تگ در وب سایت , سئو , سئو در کرج , مزایای تگ در محتوا و سئو ,