ساخت وبلاگ jazebeha.com نمونه سوال امتحانی موبر سان دپیل لوازم جانبی سامسونگ لوازم جانبی اپل لوازم جانبی هواوی خرید اینترنتی
آموزش بازاریابی و فروش(قسمت اول)

چهارشنبه 6 دی 1396
Ù† : bamana

آموزش بازاریابی و فروش(قسمت اول)

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه زیادی داشت مسئله ی بازاریابی و فروش می باشد به این معنی که زمانی که ما هر محصولی داشته باشیم و یا یک سایت خوب با بهترین طراحی و برنامه نویسی در اختیار داشته باشیم زمانی که ای محصولات و سایت ما مشتری نداشته باشد هیچ فایده ای ندارد داشتن حتی بهترین محصولات به این منظور در این مقاله به مسائل مربوط به بازار یابی و فروش و نحوه ی مذاکره می پردازیم.

2vebeet آموزش بازاریابی و فروش(قسمت اول)

تکنیک های فروش در بازاریابی به طور کامل در بخش زیر بررسی شده است

امروزه با تحولات گسترده و وسیعی که در جهان روی داده حال هوای تجارتم در این تحولات تغییرات زیادی کرده به طور یقین می توان گفت کشوری که نتواند در صحنه ی رقابت های بین المللی خود را وارد کند باعث می شود بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست خواهد داد.

مشتریان امروزه دیگر از فروشنده های پر ادعا و پرحرف که فقط به فکر منافع خود و فروششان هستند خوششان نمی آید فروشنده ی امروزی باید در تماس با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او راداشته باشد.

تعریف کلی فروش:فروش یکی عامل های مهم و زیر مجموعه بازاریابی می باشد به طور کلی می توان بیان کرد فروش یکی از انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله می باشد و همینطور عامل شروع یک رابطه بلند مدت می باشند.

معمولا فرایند فروش عملیات مختلفی دارد این عملیات شامل:

  • جستجو کردن Ùˆ یافتن مشتری
  • تماس با مشتری
  • نمایش
  • حل مشکل
  • رفع Ùˆ رسیدگی به اعتراضات
  • قرارداد بستن
  • پیگیری های پس از فروش

هر مرحله در هرکشور اهمیتی متفاوت دارد.

نمایندگانی که در فروش با تجربه هستند می دانند که حضور در بازار یکی از تکنیک های لازم برای بهره وری از سفارشات می باشد.در آمریکا این حضور به معنای حضور جدی می باشد در برخی از کشورها حضور به معنای داشتن صبر و تحمل در بازار می باشد یعنی ماه ها و سال ها صبر کنند تا سرمایه گذاری آن ها به نتیجه برسد به عنوان مثال شرکتی که میخواد با ژاپن وارد بحث شود برای مذاکراتی که 3 الی 10 سال امکان دارد طول بکشد باید آمادگی لازم را داشته باشند.

فروش سنتی:در فروش سنتی فروشنده به طور مستقیم و حضوری با مشتریان در ارتباط می باشد و به دلیل دانش کم هم می باشد این نوع فروش و تصور فروشنده از این نوع فروش چابلوسی و فریب و…می باشد که فقط هدف دارد به هر نحوی محصول خود را بفروشد در حال حاضر بازارهای جدید تفاوت زیادی با بازارهای گذشته کرده است.

قانون 80/20 یافتن مشتری

طبق این قانون 80 درصد از محصولات شما را 20 درصداز مشتریان شما خریداری می کند یعنی 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تامین می کند پس می توان بهاین نتیجه رسید برای مشتریان باید بیشتر وقت گذاشت وبه مشتریان قدیمی زنگ زد این کار بسیار آسان و راحت می باشدولی همیشه باید به فکر یافتن مشتریان جدید باشیم.

کار فروش دارای 3 مرحله می باشد که شامل:پیدا کدرن مشتری،توضیح دادن که چرا خرید نمودن از شما بهترین خرید می باشد و در آخر نهایی سازی فروش می باشد.به طور میانگین می بایست 80 درصد از وقت را برای پیدا کردن مشتری گذاشت و 20 درصد از وقت مانده را برای نهایی سازی فروش قرار داد.

قانون 70/30

به طور کل فروشنده ها خیلی حرف می زنند اما فروشنده ی خوب و قوی سوال های خوب و گزیده می پرسد یک فروشنده ی خوب 70 درصد گوش می کند و 30 درصد سوال می پرسد تنها فروشنده ای ضعیف است که زود قیمت می دهد مشتری خود می بایست قیمت را سوال کند وقتی مشتری با رفتاری که دارد به شما نه می گوید در واقع فروش را قطع نمی کند در واقع از شما انتظار دارد اطلاعات بیشتری در اختیارش بگذارید.

تکنیک های فروش در بازاریابی

به طور کلی می توان گفت فروش نوعی کمک به دیگران می باشد به منظور ارتقای کیفیت و کار آن ها می باشد در سال های اخیر فروش تغییرات زیادی کرده است رقابت ها بسیار زیاد و فروشنده ها بسیار بیشتر شده اند آن هایی که قصد دارند مشتریان بیشتری جذب کنند می بایست هوش و شخصیت برتری را دارا باشند همچینین نوع لباس پوشیدنشان ،طرز حرف زدنشان راه رفتنشان بسیار اهمیت دارد رقابت در فروش همانند رقابت در مسابقه های ورزشی می باشد اگر تمیرن نکنیم وآموزش نبینیم رقیب ها از شما جلو خواهند زد.

شناختن گروه هدف

یکی از مهم ترین مسائلی که باید درباره ی آن اطلاع داشته باشیم این است که مشتریان شما واقعا چه کسانی هستند؟کجایی هستند؟چند ساله اند؟میانگین درآمدشان چقدر می باشد؟میانگین تحصیلاتشان چقدر می باشد؟هر چه شما اطلاعات دقیق تر درباره ی مشتریان و گروه هدفتان داشته باشید مشتری هایتان را بهتر می توانید انتخاب کنید مشتریان در واقع به این توجه می کنند که شما چه می کنید که آن ها راحت تر زندگی کنند.

چه تفاوتی می توانید در زندگی آن ها ایجاد کنید؟

به طور مثال زمانی که یک مشتری می رود سراغ بیمه در واقع علت این است که احساس آرامش کند احساس امنیت یعنی ارتقای کیفیت زندگی و بهبود زندگی پس شما باید محصولات خود را به خوبی تبلیغ کنید و مزایایی که دارند را بگویید.

این بحث بسیار گسترده و زیاد می باشد که در ادامه ی مقالات دیگر همه ی موارد مربوط به بازاریابی و فروش بیان خواهد شد.

منبع:وبیت