ساخت وبلاگ jazebeha.com نمونه سوال امتحانی موبر سان دپیل لوازم جانبی سامسونگ لوازم جانبی اپل لوازم جانبی هواوی خرید اینترنتی
6 قانون اساسی در طراحی لوگو

پنجشنبه 14 دی 1396
Ù† : bamana

6 قانون اساسی در طراحی لوگو

طراحی لوگو مسئله­ ی ساده­ ای به نظر می­رسد اما اگر نگاهی جدی به این موضوع داشته باشیم دریافت می­کنیم مهم ترین عامل در شناخت برندهای موفق و مشهور که دارای هویت هستند لوگو می­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهای مختلف که هر کسی استنباط خود را از محصولات و خدماتی که به واسطه­ ی لوگو معرفی شده است ، بیان می­کند و اولین برداشت مخاطب از لوگو ، درک و شناخت محصولات است. لوگوها در تصمیم گیری و تغییر نگرش مشتریان نسبت به نوع خدمات شرکت ها بسیار موثر هستند. اگر بخواهیم لوگویی جذاب و زیبا طراحی کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسی که در طراحی لوگو جزء ضروریات است می­پردازیم:

طراحی لوگو

1- قبل از طراحی لوگو خلاقانه بیندیشید

لوگوها نقطه­ ی شروع و پایان یک برند در نگاه مخاطبان هستند در نتیجه تسخیر ذهن­ ، قلب و نگاه بیننده ­ها مهم ترین تفاوت بین یک تجارت موفق و شکست خورده است. قبل از طراحی لوگو باید زمان زیادی برای فکر کردن و طراحی صرف کرد. باید توجه داشت که هیچگاه اولین اتود یا طرح اولیه بهترین نخواهد بود.

طزاحی لوگو

2- در طراحی لوگو نام برند یا زمینه فعالیت شرکت درج شود

در طراحی لوگوی حرفه­ ای با استفاده از المان­های مرتبط با نوع محصولات ، زمینه فعالیت شرکت­ها را مشخص کنید یا به طور مستقیم نام برند را در لوگو طراحی کنید. به کارگیری این تکنیک مهم باعث سرعت بخشیدن به شناخته شدن شرکت­ یا ارگان­ها می­شود. برای درک بهتر به تصاویر زیر توجه کنید.

طراحی لوگو

3- انعطاف پذیری در طراحی لوگو

در طراحی لوگو هر چقدر لوگوی ما ساده تر طراحی شود تجزیه و تحلیلش برای مخاطب راحت تر است و بسیار سریع در ذهن­ها ثبت می­شود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که در طول زمان با تغییرات انجام شده ، هویت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپدیت شود.

طراحی لوگو

4- استفاده از رنگ­های مناسب در طراحی لوگو

تئوری و هارمونی رنگ­ها اندکی پیچیده می­باشد اما طراحانی که اصول طراحی لوگو را به خوبی درک می­کنند می­توانند از رنگ­ها به بهترین نحو برای جذاب کردن و تاثیرگذاری بیشتر لوگوها استفاده کنند. نکته­ی بسیار مهمی که در استفاده از رنگ­ها وجود دارد این است که متناسب با هر نوع تجارتی هارمونی رنگ­­های خاص همان تجارت استفاده می­شود. برای مثال در طراحی لوگو برای یک رستوران از هارمونی رنگ­های قرمز ­- زرد – نارنجی استفاده می­شود یا در طراحی لوگو برای شرکت تجهیزات پزشکی از هارمونی رنگ­های سبز – آبی – بنفش استفاده می­شود.

طراحی لوگو

5- در نظر گرفتن تمامی زوایا در طراحی لوگو

در طراحی لوگو تمامی جنبه­ ها و زوایای مختلف را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است لوگوی طراحی شده بر روی پس زمینه سفید بسیار زیبا و جذاب به نظر آید اما باید بدانیم لوگوی ما قرار است بر روی تمامی محصولات شرکت قرار بگیرد که ممکن است پس زمینه­های مختلفی داشته باشند. در نتیجه با کنترل تمامی زوایا ، یک لوگوی حرفه ای را طراحی کنید.

طراحی لوگو

6- ایجاد تعادل در طراحی لوگو

یکی از مهم ترین آیتم ­ها در طراحی لوگو ایجاد تعادل می­باشد زیرا چشم و ذهن بیننده به طور طبیعی طرح متعادل را جذاب و زیبا می­پندارد. گرچه در بعضی موارد شکست تعادل ، زیبایی را به همراه دارد. اما ممکن است لوگوی ما در مقابل نگاه و نظرات متفاوت در سطح جهان قرار گیرد در نتیجه رعایت تعادل امن ترین روش برای جذب مخاطبان و جلب نظر آنهاست.

طراحی لوگو

و در آخر هم باید توجه داشته باشیم موفقیت در کوتاه مدت حاصل نمی­شود. لوگوهایی مانند نایک ، اپل ، مکدونالد و سایر لوگوها که موفق و مشهور هستند با استفاده زیاد و تکرار در طولانی مدت به شهرت رسیده اند و محبوب شده اند. شما حتی اگر یکی از بهترین و خلاقانه ترین ترکیب­ها را در لوگوی خود به کار برده اید نباید انتظار داشته باشید یک شبه لوگوی شما به لوگویی پرمخاطب تبدیل شود بلکه با به کارگیری زیاد لوگو و تبلیغات در طولانی مدت به شهرت جهانی رسیدن یک برند به واسطه ی لوگو میسر می­شود.

منبع:ام دیزاین